Salvem la cala d'Aiguafreda, espai natural de la Costa Brava

Channel
  • Contributing € 10

Thankfulness

10€ for us it is a bit of sand that will allow us to fulfil our goal. Any contribution will be very welcome and we will thank you on the web if you request it (people who wants to stay anonymously will not be named).

> 30 Backers
  • Contributing € 25

Thankfulness and postcards

With a contribution of € 25 the gratitude for your help is beginning to be more relevant. In addition to the gratitude on the web (only for those who request it), we will send you 3 postcards from the campaign “Salvem Aiguafreda”. Note: Rewards are only valid at postal addresses in Spain.

> 19 Backers
  • Contributing € 50

Thankfulness, postcards and a tote bag from the campaign

With a donation of € 50, in addition to the gratitude on the web (only for those who request it), we will send you 3 postcards “Salvem Aiguafreda” and a campaign tote bag, that we hope you like and enjoy. Note: Rewards are only valid at postal addresses in Spain.

> 33 Backers
  • Contributing € 75

Thankfulness, postcards and two tote bag from the campaign

With a contribution of € 75 the impulse is already huge, in addition to the gratitude on the web (only for those who request it), we will send you 3 postcards “Salvem Aiguafreda” and two tote bag from the campaign that we hope you like it. Note: Rewards are only valid at postal addresses in Spain.

> 06 Backers
  • Contributing € 100

Thankfulness, postcards, tote bags and a Josep Plà’s novel

A contribution of € 100 is a huge push for the platform. Thank you! In addition to the gratitude on the web (only for those who request it), plus 3 postcards “Salvem Aiguafreda” and two tote bags from the campaign, you will receive a fantastic novel of Josep Plà (an indispensable book in any home). Note: Rewards are only valid at postal addresses in Spain.

> 10 Backers
  • Contributing € 200

Thankfulness, postcards, tote bags and a fantastic book

A contribution of € 200 is a great boost to fulfil our goal. For these reasons, in addition to the gratitude on the web (only for those who request it), plus 3 postcards “Salvem Aiguafreda” and two tote bags from the campaign, you will receive the book “1001 curiositats de la Costa Brava" by Jordi Arbonès, another recognised writer from Palafrugell. Note: Rewards are only valid at postal addresses in Spain.

> 08 Backers

Nuevo comunicado de la Plataforma Salvem la cala d'Aiguafreda

15 | 09 | 2018
Nuevo comunicado de la Plataforma Salvem la cala d'Aiguafreda

Estimados/as,

Como parece que hubo un problema en el enlace facilitado por Goteo en relación a la noticia que publicamos el 31 de agosto, os volvemos a pasar la noticia que enviamos entonces, así como información de un nuevo comunicado de prensa que la Plataforma Salvem la cala d’Aiguafreda lanzamos ayer.

Ruta de miradores
Con la intención de dar un toque de humor al último día de agosto, la Plataforma “Salvem la cala d’Aiguafreda” publicó una noticia con una nueva batería de miradores complementaria a la ruta de 17 miradores, dada a conocer recientemente por el consistorio, para que se represente más fielmente los planes urbanísticos promovidos por el Ayuntamiento de Begur.

La Plataforma quiere impulsar así un recorrido por los lugares más amenazados de Begur, que, hasta que no se terminen de destruir, todavía pueden ser considerados parajes con elevados valores naturales y paisajísticos.

Para ver la nueva ruta de miradores propuesta por la Plataforma se puede acceder a la sección de noticias de nuestra web ENLACE (sólo disponible en catalán) y al álbum de fotos (ENLACE).

Supuestas indemnizaciones millonarias
A raíz de las declaraciones en diversos medios de comunicación del Alcalde de Begur en las que ha manifestado reiteradamente que existirían indemnizaciones entre 50 y 70 millones de Euros en caso de modificar el planeamiento y preservar los terrenos de la cala de Aiguafreda, la Plataforma “Salvem la cala d’Aiguafreda” hemos emitido un comunicado a los medios.

En dicho comunicado ponemos en duda las supuestas indemnizaciones millonarias; exponemos que el Alcalde de Begur está incurriendo en un grave error y en una manifiesta negligencia; y solicitamos:
1) Que el Ayuntamiento de Begur solicite un Dictamen jurídico a la Comisión Jurídica Asesora de la Generalitat de Cataluña sobre la existencia o no de un supuesto de responsabilidad patrimonial de la Administración.
2) Que se convoque un Pleno para debatir y valorar la situación urbanística del municipio y en particular del sector de la cala de Aiguafreda.

Para leer el comunicado de la Plataforma se puede acceder a la sección de noticias de nuestra web ENLACE.

Redes sociales
Paralelamente, nos complace informarles que, además del Twitter y el Blog, ahora también nos podéis encontrar en Facebook.

Muchas gracias por vuestro apoyo,
Plataforma Salvem la cala d’Aiguafreda